خانه
عناوین مطالب
تماس با من
اسکریپتنویسی پیشرفته پوسته
اسکریپتنویسی پیشرفته پوسته
برگهها
صفحه نخست
فهرست مطالب
در باره نویسنده
بسط حسابی
مستعارها
آرایهها
جدول اسکی
گوناگون
یادداشت نویسنده
awk
گزینههای خط فرمان
Bash نگارش ۲
Bash نگارش۳
Bash نگارش۴
فرمانهای پایه
کتابنامه
رنگافزایی
گزینههای خط فرمان
جایگزینی فرمان
فرمانهای ارتباطات
سایر عملگرهای مقایسه
پیچیدگی توابع
اسکریپتهای اهدا یی
حق تالیف
قدردانیها
ساختار پرانتزهای دوگانه
شکالزدایی
تعیین نوع برای متغیرها
/dev و /proc
رفع ادعا
تبدیل فایلهای دستهای DOS
نکات پایانی
Escaping
تمرینها
خروج و وضعیت خروج
کدهای خروج با معانی خاص
فرمانها، برنامهها و فیلترهای خارجی
فرمانهای متفرقه
فرمانهای فایل و بایگانی
فایلهای مهم
عملگرهای بررسی فایل
توابع
Globbing
gotchas
Here Documentها
فرمانهای تاریخچه
پوستههای محاورهای و غیر محاورهای و اسکریپتها
فرمانهای داخلی
متغیرهای داخلی
فراخوانی اسکریپت
تغییر مسیر ورودی-خروجی
یک مقدمه تفصیلی برای ورودی/خروجی و تغییر مسیر
ارجاعهای غیرمستقیم
ساختارهای لیست
محلیسازی
متغیرهای محلی
کنترل حلقه
بررسی و انشعاب کردن
حلقهها
دستکاری متغیرها
فرمانهای حساب
دانلود و سایتهای Mirror
گوناگون
فرمانهای پیچیده
بررسیهای شرطی
حلقههای تودرتو
برنامهنویسی شبکه
ثابتهای عددی
عملکردها و مباحث مربوط
اولویت عملگر
عملگرها
بهینهسازیها
گزینهها
انواع متغیر خاص
جایگزینی پارامتر
مقدمه
مبانی
فراتر از مبانی
فرمانها
مباحث پیشرفته
تجزیه و مدیریت نام مسیرها
مسائل قابلیت حمل
تمرینهای مقدماتی
جایگزینی پردازش
proc
نقلقول
نقلقول متغیرها
تولید عدد صحیح تصادفی
زنگ تفریح
بازگشت بدون متغیرهای محلی
بازگشت: اسکریپتی خودش را احضار میکند
کاربردها
تغییر مسیر دادن بلوکهای کد
برگههای مرجع
عبارتهای منظم
پوستههای محدود
تاریخچه بازنگری
فایلهای نمونه
تجزیه و تحلیل اسکریپتها
اسکریپتنویسی با سلیقه
مسائل امنیت
پیش درآمدی بر Sed و Awk
شروع با یک شبانگ
کاراکترهای خاص
گزینههای استاندارد خط فرمان
دستکاری رشتهها
پوستههای فرعی
تجزیه و تحلیل یک اسکریپت سیستم
فرمانهای سیستم و مدیریت
دایرکتوریهای مهم سیستم
مقدمهای بر تکمیل قابل برنامهریزی
فرمانهای کنترل ترمینال
بررسی و انشعاب
ساختارهای بررسی
بررسیها
تستها و مقایسهها: جایگزینها
آزمایش آگاهی شما در مورد تستها
فرمانهای پردازش متن
فرمانهای زمان / تاریخ
فهرست وظایفی برای شما
ابزارهای به کار رفته در تهیه این کتاب
متغیرهای Bash بدون نوع هستند
تخصیص متغیرها
مقدمهای بر متغیرها و پارامترها
یک نگاه دیگر به متغیرها
جایگزینی متغیر
برای کمک کجا بروید
برنامهنویسی پوسته
اسکریپتنویسی پوسته تحت ویندوز
Wrapperهای پوسته
نوشتن اسکریپت ها
مقدمهای کوتاه بر عبارتهای منظم
مقدمهای کوتاه بر عبارتهای منظم
Here Stringها
Here Stringها
کاربرد exec
کاربرد exec
Sed
Sed
فرمانهای کنترل job
فرمانهای کنترل job
Index
در مورد Zeroها و Nullها
جدیدترین یادداشتها
همه
[ بدون عنوان ]
بایگانی
بهمن 1393
1
جستجو
آمار : 33315 بازدید
Powered by Blogsky
فهرست مطالب
صفحه اول »
« مقدمه
فهرست مطالب
بخش اول :
مقدمه
برنامه نویسی پوسته!
شروع با یک Sha-Bang
بخش دوم :
مبانی
کاراکترهای خاص
مقدمهای بر متغیرها و پارامترها
نقل قول
خروج و وضعیت خروج
تستها
عملکردها و مباحث مربوطه
بخش سوم :
افزون بر مبانی
یک نگاه دیگر به متغیرها
دستکاری متغیرها
حلقهها و انشعابها
جایگزینی فرمان
بسط حسابی
زنگ تفریح
بخش چهارم :
فرمانها
فرمانهای داخلی و Builtinها
فرمانها، برنامهها و فیلترهای خارجی
فرمانهای سیستم و مدیریت
بخش پنجم :
موضوعات پیشرفته
عبارتهای منظم
Here Documentها
تغییر مسیر ورودی-خروجی
پوستههای فرعی
پوستههای محدود شده
جایگزینی پردازش
توابع
مستعارها
ساختارهای لیست
آرایهها
ارجاعهای غیرمستقیم
/dev
و
/proc
برنامهنویسی شبکه
در مورد Zeroها و Nullها
اشکالزدایی
گزینهها
Gotchas
اسکریپتنویسی با سلیقه
گوناگون
Bash نگارش 2، 3 و 4
نکات پایانی
یادداشت مؤلف
در باره مؤلف
برای کمک کجا بروید
ابزارهای مورد استفاده برای تهیه این کتاب
قدردانیها
رفع مسؤلیت
فهرست کتابها
پیوستها
اسکریپتهای اهداء شده
برگههای مرجع
پیش درآمدی بر Sed Awk
Sed
Awk
مدیریت و تجزیه نامهای مسیر
کدهای خروج با معانی خاص
یک مقدمه مشروح بر ورودی-خروجی و تغییر مسیر I/O
گزینههای خط فرمان
گزینههای استاندارد خط فرمان
گزینه خط فرمان Bash
فایلهای مهم
دایرکتوریهای مهم سیستم
مقدمهای بر تکمیل قابل برنامهریزی
محلیسازی
فرمانهای تاریخچه
نمونه فایلهای
.bashrc
و
.bash_profile
تبدیل فایلهای دستهای DOS به اسکریپتهای پوسته
تمرینها
تجزیه تحلیل اسکریپتها
نوشتن اسکریپتها
تاریخچه بازنگری
دانلود و سایتهای Mirror
کارهایی برای انجام
حق تألیف
جدول ASCII
Index
فهرست جدولها
8-1.
اولویت عملگر
15-1.
تعیین هویت کنندههای Job
33-1.
گزینههای Bash
36-1.
اعداد نماینده رنگها در رشتههای Escape
B-1.
متغیرهای خاص پوسته
B-2.
عملگرهایTEST: مقایسه دوتایی
B-3.
عملگرهایTEST: فایلها
B-4.
جایگزینی پارامترها و بسط
B-5.
عملیات رشتهای
B-6.
ساختارهای متفرقه
C-1.
عملگرهای اصلی sed
C-2.
مثالهای عملگرهای sed
E-1.
کدهای خروج
رزرو شده
N-1.
کلید واژههای - متغیرها - عملگرهای فایل دستهای، و معادلهای آنها در پوسته
N-2.
فرمانهای DOS و معادلهای UNIX آنها
P-1.
تاریخچه بازنگری
فهرست مثالها
2-1.
cleanup
: اسکریپتی برای پاکسازی فایلهای داخل
/var/log
2-2.
cleanup
: یک اسکریپت پاکسازی بهبود یافته
2-3.
cleanup
: یک نگارش ارتقاء یافته و کلی از اسکریپتهای فوق.
3-1.
بلوکهای کد و تغییر مسیر
I/O
3-2.
ذخیره خروجی استاندارد یک قطعه کد در یک فایل
3-3.
اجرای یک حلقه در پسزمینه
3-4.
پشتیبانگیری پایان روز از تمام فایلهای تغییر یافته
4-1.
تخصیص متغیر و جایگزینی
4-2.
تخصیص ساده متغیر
4-3.
تخصیص متغیر، ساده و تفننی
4-4.
عدد صحیح یا رشته؟
4-5.
پارامترهای مکانی
4-6.
wh
، مراجعه به نام دامنه
whois
4-7.
کاربرد
shift
5-1.
نشان دادن متغیرهای غیرعادی
5-2.
کاراکترهای گریز یافته
5-3.
تشخیص ضربه-کلیدها
6-1.
خروج - وضعیت خروج
6-2.
منفی کردن شرط با کاربرد
!
7-1.
کدام صحیح است؟
7-2.
همانندی
test
و
/usr/bin/
test
و
[
]
و
/usr/bin/
[
7-3.
تستهای حسابی با کاربرد
(( ))
7-4.
بررسی پیوندهای ناقص
7-5.
مقایسههای حسابی و رشتهای
7-6.
بررسی آنکه آیا یک رشته
تهی
است
7-7.
zmore
8-1.
بزرگترین مقسوم علیه مشترک
8-2.
کاربرد عملگرهای حسابی
8-3.
تستهای شرطی مرکب با استفاده از
&&
و
||
8-4.
نمایش ثابتهای عددی
8-5.
دستکاری متغیرها به شیوه
C
9-1.
$IFS
و فضای سفید
9-2.
زمانبندی ورودی
9-3.
زمانبندی ورودی، یکی دیگر
9-4.
زمانبندی
read
9-5.
آیا من root هستم؟
9-6.
arglist
: لیست کردن شناسهها با
$*
و
$@
9-7.
ناهمانندی رفتار
$*
و
$@
9-8.
$*
و
$@
هنگامی که
$IFS
تهی باشد
9-9.
متغیر
Underscore
(خط زیر)
9-10.
کاربرد
declare
برای نوع متغیرها
9-11.
تولید اعداد تصادفی
9-12.
گزینش یک کارت از یک دسته ورق
9-13.
شبیهسازی حرکت
Brownian
(مترجم: جنبش تصادفی ذرات ریز معلق در یک مایع یا گاز)
9-14.
عدد تصادفی بین مقادیر معین
9-15.
انداختن یک طاس منفرد با
RANDOM
9-16.
بنیاد کردن دوبارهِ
RANDOM
9-17.
اعداد شبه تصادفی با کاربرد
awk
10-1.
درج یک سطر خالی میان پاراگرافها در یک فایل متن
10-2.
تولید یک رشته ۸ کاراکتری «تصادفی»
10-3.
تبدیل قالب فایلهای گرافیکی، با تغییر نام فایل
10-4.
تبدیل فایلهای صوتی جریانی به
ogg
10-5.
تقلید کردن از
getopt
10-6.
روشهای جایگزین استخراج و تعبیه زیر رشتهها
10-7.
کاربرد جایگزینی پارامتر و پیغام خطاها
10-8.
جایگزینی پارامتر و پیغامهای «نحوه کاربرد»
10-9.
طول یک متغیر
10-10.
انطباق الگو در جایگزینی پارامتر
10-11.
تغییر پسوند نام فایلها:
10-12.
کاربرد انطباق الگو برای تجزیه رشتههای دلخواه
10-13.
انطباق الگوها بر پیشوند یا پسوند رشته
11-1.
حلقههای ساده
for
11-2.
حلقه
for
با دو پارامتر در هر عضو [لیست]
11-3.
Fileinfo:
عمل روی یک لیست فایل گنجانده شده در یک متغیر
11-4.
عملیات روی یک لیست فایل که به عنوان پارامتر بیان شده
11-5.
عمل روی فایلها با یک حلقه
for
11-6.
فقدان
in
[list]
در یک حلقه
for
11-7.
تولید
[list]
در یک حلقه
for
با جایگزینی فرمان
11-8.
یک جایگزینی
grep
برای فایلهای باینری
11-9.
لیست کردن تمام کاربران سیستم
11-10.
بررسی تمام فایلهای باینری یک دایرکتوری برای نویسنده آنها
11-11.
فهرست کردن
پیوندهای نمادین
در یک دایرکتوری
11-12.
لینکهای نمادین در یک دایرکتوری، ذخیره شده در یک فایل
11-13.
یک حلقه
for
به سبک
C
11-14.
کاربرد
efax
در وضعیت دستهای
11-15.
حلقه ساده
while
11-16.
یک حلقه
while
دیگر
11-17.
حلقه
while
با شرطهای چندگانه
11-18.
ترکیب دستوری سبک
C
در یک حلقه
while
11-19.
حلقه
until
11-20.
حلقه تو در تو
11-21.
اثرات
break
و
continue
در یک حلقه
11-22.
بیرون رفتن از سطوح چندگانه حلقه
11-23.
ادامه دادن در یک سطح بالاتر حلقه
11-24.
کاربرد
continue
N
در یک وظیفه واقعی
11-25.
کاربرد
case
11-26.
ایجاد منوها با استفاده از
case
11-27.
کاربرد
جایگزینی فرمان
برای تولید متغیر
case
11-28.
انطباق رشته ساده
11-29.
کنترل الفبایی ورودی
11-30.
تولید منوها با استفاده از
select
11-31.
تولید منوها در یک تابع با استفاده از
select
12-1.
ترفندهای اسکریپت نابخردانه
12-2.
تولید متغیر از یک حلقه
12-3.
پیدا کردن
anagram
ها
15-1.
اسکریپتی که چند نمونه از خودش را تولید مثل میکند
15-2.
printf
در عمل
15-3.
تخصیص متغیر، کاربرد
read
15-4.
موقعی که
read
متغیر ندارد چه اتفاقی رخ میدهد
15-5.
ورودی چندسطری برای
read
15-6.
تشخیص کلیدهای جهتنما
15-7.
کاربرد
read
با
تغییر مسیر فایل
15-8.
مشکلات خواندن از یک لوله
15-9.
تغییر دایرکتوری کاری فعلی
15-10.
به کاربردن
let
برای انجام محاسبه.
15-11.
نشان دادن تأثیر
eval
15-12.
کاربرد
eval
برای انتخاب از میان متغیرها
15-13.
نشان دادن
پارامترهای سطر فرمان
15-14.
اجبار به قطع اتصال
15-15.
یک نگارش از
rot13
15-16.
کاربرد
set
با پارامترهای مکانی
15-17.
معکوس کردن پارامترهای مکانی
15-18.
تخصیص مجدد پارامترهای مکانی
15-19.
Unset
کردن یک متغیر
15-20.
کاربرد
export
برای عبور دادن یک متغیر به یک اسکریپت تعبیه شده
awk
15-21.
کاربرد
getopts
برای خواندن گزینهها و شناسههای عبور داده شده به اسکریپت
15-22.
«پیوست کردن» یک فایل دادهای
15-23.
یک اسکریپت (بیفایده) که خودش را منبع میکند
15-24.
اثرات
exec
15-25.
اسکریپتی که خودش را
exec
میکند
15-26.
قبل از پیشروی، منتظر ماندن جهت پایان یافتن یک پردازش
15-27.
اسکریپتی که خودش را میکشد
16-1.
کاربرد
ls
برای ایجاد یک جدول محتویات جهت نوشتن در یک دیسک
CDR
16-2.
Hello یا Good-bye
16-3.
نام بد،
به حساب نیاوردن نام فایلهایی از دایرکتوری جاری که شامل کاراکترهای نامناسب
و
فاصلهها
هستند .
16-4.
حذف کردن یک فایل توسط شماره
inode
آن
16-5.
Logfile: کاربرد
xargs
برای دیدهبانی
log
سیستم
16-6.
کپی فایلهای دایرکتوری جاری به یک شاخه دیگر
16-7.
کشتن پردازشها توسط نام
16-8.
کاوش تکرار کلمه با استفاده از
xargs
16-9.
کاربرد
expr
16-10.
کاربرد
date
16-11.
محاسبات
تاریخ
16-12.
کاوش تکرار کلمات
16-13.
کدام فایلها اسکریپت هستند؟
16-14.
تولید اعداد تصادفی ۱۰ رقمی
16-15.
کاربرد
tail
برای دیدهبانی
log
سیستم
16-16.
چاپ سطرهای
From
پیغامهای ایمیل ذخیره شده
16-17.
شبیهسازی
grep
در یک اسکریپت
16-18.
حل کننده پازل جدول کلمات
16-19.
جستجوی تعاریف در فرهنگ لغات Webster سال 1913
16-20.
کنترل صحت کلمات در یک فهرست
16-21.
toupper
: تبدیل تمام فایل به حروف بزرگ.
16-22.
lowercase
: تغییر نام تمام فایلهای دایرکتوری جاری به حروف کوچک.
16-23.
du
: تبدیل فایل متن
DOS
به
UNIX
16-24.
rot13
: رمزبندی ultra-weak
16-25.
تولید پازلهای "Crypto-Quote"
16-26.
فهرست فایل قالببندی شده.
16-27.
کاربرد
column
برای قالببندی فهرست یک دایرکتوری
16-28.
nl
: یک اسکریپت خود شماره گذاری.
16-29.
manview
: نمایش صفحههای
man
قالبدهی شده
16-30.
کاربرد
cpio
برای انتقال یک درخت دایرکتوری
16-31.
باز کردن یک بسته
rpm
16-32.
زدودن توضیحات از فایلهای برنامهای C
16-33.
پویش کردن
/usr/X11R6/bin
16-34.
یک فرمان
strings
«بهبود یافته»
16-35.
کاربرد
cmp
داخل یک اسکریپت برای مقایسه دو فایل.
16-36.
basename
و
dirname
16-37.
اسکریپتی که بخشهای خودش را کپی میکند
16-38.
کنترل یکپارچگی فایل
16-39.
رمزگشایی فایلهای رمزنگاریشده یونیکس به یونیکس
16-40.
یافتن جایی برای گزارش کردن spammer
16-41.
تجزیه تحلیل یک قلمرو spam
16-42.
دریافت قیمت سهام
16-43.
به روزرسانی
FC4
16-44.
کاربرد
ssh
16-45.
اسکریپتی که خودش را ایمیل میکند
16-46.
تولید اعداد اول
16-47.
اقساط ماهانه یک وام
16-48.
تبدیل پایه اعداد
16-49.
فراخوانی
bc
و استفاده از
here document
16-50.
محاسبه عدد پی
16-51.
تبدیل یک عدد دهدهی به عدد مبنای شانزده
16-52.
تجزیه عدد به ضرایب
16-53.
محاسبه وتر مثلث
16-54.
کاربرد
seq
برای تولید شناسه های حلقه
16-55.
تعداد حرف
16-56.
کابرد
getopt
در تجزیه گزینههای سطرفرمان
16-57.
اسکریپتی که خودش را کپی میکند
16-58.
بهکارگرفتن
dd
16-59.
تصرف ضربهکلیدها
16-60.
آمادهسازی یک کارت SD قابل بوت شدن برای
Raspberry Pi
16-61.
حذف مطمئن یک فایل
16-62.
تولید کننده نام فایل
16-63.
تبدیل متر به مایل
16-64.
به کار بردن
m4
17-1.
تنظیم کلمه عبور جدید
17-2.
تنظیم یک کاراکتر
erase
17-3.
secret password
: خاموش کردن نمایش ترمینال
17-4.
تشخیص ضربهکلید
17-5.
بررسی یک میزبان راهدور برای
identd
17-6.
pidof
به کشتن یک پردازش کمک میکند
17-7.
بررسی یک CD image
17-8.
ایجاد یک سیستمفایل در یک فایل
17-9.
افزودن یک دیسک سخت جدید
17-10.
استفاده از
umask
برای پنهان کردن فایل خروجی از چشمان کنجکاو
17-11.
Backlight
: روشنایی صفحه نمایش (laptop) را تغییر میدهد
17-12.
killall
، از
/etc/rc.d/init.d
19-1.
broadcast
: به هر شخص متصل به سیستم پیغام میفرستد
19-2.
dummyfile
: یک فایل دو سطری بیفایده تولید میکند
19-3.
پیغام چندسطری با استفاده از
cat
19-4.
پیغام چندسطری، جداشده با tabها
19-5.
Here document
با پارامترهای قابل تعویض
19-6.
بارگذاری یک جفت فایل به دایرکتوری
incoming
در
Sunsite
19-7.
جایگزینی پارامتر غیر فعال شده
19-8.
اسکریپتی که اسکریپت دیگری تولید میکند
19-9.
Here document
ها و توابع
19-10.
Here Document
«بینام»
19-11.
به صورت توضیح درآوردن یک قطعه از کد
19-12.
یک اسکریپت خود مستندساز
19-13.
افزودن یک سطر به ابتدای فایل
19-14.
تجزیه یک صندوق پستی
20-1.
تغییر مسیر دادن
stdin
با استفاده از
exec
20-2.
تغییر مسیر دادن
stdout
با کاربرد
exec
20-3.
تغییر مسیر دادن
stdin
و
stdout
هر دو در یک اسکریپت با استفاده از
exec
20-4.
پرهیز از یک پوسته فرعی
20-5.
حلقه
while
تغییرمسیر یافته
20-6.
شکل جایگزین حلقه
while
تغییرمسیر یافته
20-7.
حلقه
until
تغییرمسیریافته
20-8.
حلقه
for
تغییرمسیریافته
20-9.
حلقه
for
تغییرمسیریافته (
stdin
و
stdout
هر دو تغییر مسیر یافتهاند)
20-10.
بررسی
if/then
تغییرمسیریافته
20-11.
فایل دادهای
names.data
برای مثالهای فوق
20-12.
رویدادهای لاگین کردن
21-1.
محدوده متغیر در پوسته فرعی
21-2.
لیست کردن Profile کاربران
21-3.
اجرای موازی پردازشها در پوستههای فرعی
22-1.
اجرای یک اسکریپت در وضعیت محدود شده
23-1.
تغییرمسیر قطعه کد بدون انشعاب کردن
23-2.
تغییرمسیر خروجی
جایگزینی پردازش
به داخل یک حلقه.
24-1.
توابع ساده
24-2.
تابع گیرنده پارامترها
24-3.
توابع و شناسههای سطرفرمان عبور داده شده به اسکریپت
24-4.
عبور دادن یک مرجع غیرمستقیم به یک تابع
24-5.
دسترسی به محتوای پارامتر عبور داده شده به یک تابع
24-6.
بار دیگر، دسترسی به محتوای پارامتر عبور داده شده به یک تابع
24-7.
عدد بزرگتر بین دو عدد
24-8.
تبدیل اعداد به ارقام رومی
24-9.
بررسی کمیتهای بزرگ برگشتی از تابع
24-10.
مقایسه دو عدد صحیح بزرگ
24-11.
نام حقیقی از نام کاربری
24-12.
میدان دید متغیر محلی
24-13.
نمایش تجربی یک تابع بازگشتی ساده
24-14.
یک نمایش ساده دیگر
24-15.
بازگشت، با کاربرد متغیر محلی
24-16.
رشته فیبوناچی
24-17.
برج هانوی
25-1.
مستعارها در داخل اسکریپت
25-2.
unalias
: برقراری و لغو یک مستعار
26-1.
به کار بردن یک لیست
and
برای بررسی شناسههای سطرفرمان
26-2.
یک بررسی دیگر شناسههای سطرفرمان با استفاده از یک لیست
and
26-3.
استفاده از لیستهای
or
در ترکیب با یک لیست
and
27-1.
کاربرد آرایه ساده
27-2.
قالببندی یک شعر
27-3.
عملیات گوناگون آرایه
27-4.
عملیات رشتهای روی آرایهها
27-5.
بارگیری محتویات یک اسکریپت به داخل یک آرایه
27-6.
برخی خصوصیات ویژه آرایهها
27-7.
از آرایههای تهی و عناصر تهی
27-8.
مقداردهی اولیه آرایهها
27-9.
رونوشتبرداری و به هم متصل کردن آرایهها
27-10.
بیشتر در باره الحاق آرایهها
27-11.
مرتبسازی حبابی
27-12.
آرایههای جاسازی شده و مرجعهای غیرمستقیم
27-13.
غربال اراتوستن
27-14.
غربال Eratosthenes، بهینه شده
27-15.
شبیهسازی یک پشته push-down
27-16.
عملیات پیچیده آرایه:
کاوش یک سری مرموز ریاضی
27-17.
شبیهسازی کردن یک آرایه دوبعدی، سپس کج کردن آن
28-1.
متغیرهای مرجع غیرمستقیم
28-2.
عبور دادن یک مرجع غیرمستقیم به
awk
29-1.
استفاده از
/dev/tcp
برای عیبیابی
29-2.
نواختن موزیک
29-3.
پیدا کردن پردازش وابسته به یک PID
29-4.
وضعیت اتصال On-line
30-1.
چاپ محیط سرویسدهنده
30-2.
آدرسهای IP
31-1.
پنهانسازی فضای ذخیره کوکیها
31-2.
برقراری یک فایل swap با استفاده از
/dev/zero
31-3.
ایجاد کردن یک ramdisk
32-1.
یک اسکریپت دارای باگ
32-2.
فقدان
کلیدواژه
32-3.
test24
: یک اسکریپت دیگر دارای باگ
32-4.
بررسی یک شرط با یک
ادعا
32-5.
Trap کردن در خروج
32-6.
پاکسازی بعد از
Control-C
32-7.
یک پیادهسازی ساده از نوار پیشروی
32-8.
پیگردی یک متغیر
32-9.
اجرای پردازشهای چندگانه(روی یک SMP box)
34-1.
مقایسه عددی و رشتهای معادل هم نیستند
34-2.
دامهای پوسته فرعی
34-3.
لولهکشی خروجی یک
echo
به یک
read
36-1.
wrapper شل
36-2.
یک
wrapper پوسته
به طور جزیی پیچیدهتر
36-3.
یک
wrapper پوسته
عمومی که در یک فایل ثبت وقایع مینویسد
36-4.
یک
wrapper پوسته
پیرامون یک اسکریپت
awk
36-5.
یک
wrapper پوسته
پیرامون یک اسکریپت دیگر
awk
36-6.
Perl جاسازی شده در یک اسکریپت
Bash
36-7.
اسکریپتهای Bash و Perl ترکیب شده
36-8.
Python جاسازی شده در یک اسکریپت
Bash
36-9.
اسکریپتی که صحبت میکند
36-10.
یک اسکریپت(بدون استفاده) که به طور بازگشتی خودش را فراخوانی میکند
36-11.
یک اسکریپت(مفید) که به طور بازگشتی خودش را فراخوانی میکند
36-12.
یک اسکریپت دیگر(سودمند) که خودش را به طور بازگشتی فراخوانی میکند
36-13.
یک بانک اطلاعات آدرس
«رنگی شده»"
36-14.
ترسیم یک جعبه
36-15.
نمایش متن رنگی
36-16.
یک بازی
«اسبدوانی»
36-17.
یک نوار پیشروی
36-18.
برگشت دادن مهارتآمیز کمیت
36-19.
برگشت دادن کمیت حتی بیشتر ماهرانه
36-20.
عبور دادن و برگشت دادن آرایهها
36-21.
بازی با لغات
36-22.
Widgetهای احضار شده بواسطه اسکریپت پوسته
36-23.
مجموعه Test
37-1.
بسط رشته
37-2.
ارجاعهای متغیر غیرمستقیم - روش جدید
37-3.
بانک اطلاعات کاربردی ساده، با استفاده از ارجاع به متغیر غیرمستقیم
37-4.
استفاده از آرایهها و سایر شگردهای متفرقه برای توزیع تصادفی یک دست ورق بین چهار نفر
37-5.
یک بانک اطلاعات آدرس ساده
37-6.
یک بانک آدرس تا اندازهای استادانهتر
37-7.
بررسی کاراکترها
37-8.
خواندن N کاراکتر
37-9.
به کار بردن یک
here document
برای تنظیم یک متغیر
37-10.
لولهکشی ورودی به یک
read
37-11.
شاخصهای منفی آرایه
37-12.
پارامتر منفی در ساختار استخراج رشته
مثالهای ضمیمه
1.
mailformat
: قالببندی یک پیغام e-mail
2.
rn
: یک برنامه کم استعداد تغییرنام فایل
3.
blank-rename
: تغییر نامفایلهای دارای کاراکتر فاصله
4.
encryptedpw
: بارگذاری در یک سایت ftp، با استفاده از یک کلمهعبور رمزبندی شده به طور محلی
5.
copy-cd
: رونوشتبرداری از CD دادهای
6.
سریهای Collatz
7.
days-between
: تعداد روزهای بین دو تاریخ
8.
ساختن یک
dictionary
9.
تبدیل به کد Soundex
10.
بازی Life
11.
فایل داده برای
بازی Life
12.
behead
: حذف سرآیند پیغامهای پستی و خبرها
13.
password
: تولید کردن کلمهعبورهای تصادفی ۸ کاراکتری
14.
fifo
: ایجاد پشتبانهای روزانه، با استفاده از لولههای بانام
15.
تولید اعداد اول با استفاده از عملگر modulo
16.
tree
: نمایش یک درخت دایرکتوری
17.
tree2
: اسکریپت جایگزین درخت دایرکتوری
18.
string functions
: توابع رشتهای سبک C
19.
اطلاعات دایرکتوری
20.
کتابخانه توابع hash
21.
متن رنگی با استفاده از توابع hash
22.
بیشتر در باره توابع hash
23.
سوار کردن دستگاههای ذخیره USB
24.
تبدیل به HTML
25.
حفاظت از وبلاگها
26.
محافظت رشتههای لفظی
27.
عدم حمایت از رشتههای لفظی
28.
تعیین هویت Spammer
29.
شکار کردن Spammer
30.
آسانتر ساختن کاربرد
wget
31.
یک اسکریپت
podcasting
32.
پشتیبانگیری شبانه به یک دیسک سخت firewire
33.
یک فرمان
cd
توسعهیافته
34.
یک اسکریپت تنظیم کارت صوتی
35.
مشخص کردن پاراگرافهای منقطع در یک فایل متن
36.
مرتبسازی درجی
37.
انحراف استاندارد
38.
یک تولید کننده فایل
pad
برای مولفین آزمونافزار
39.
یک ویرایشگر
صفحه man
40.
گلبرگها پیرامون گلسرخ
41.
Quacky: یک نوع بازی لغت Perquackey
42.
Nim
43.
یک زمان سنج خط فرمان
44.
یک راه حل همه منظوره تکلیف منزل اسکریپتنویسی پوسته
45.
گردش مهره اسب در صفحه
46.
مربعهای جادویی
47.
پازل پانزده خانه
48.
برج هانوی، نگارش گرافیکی
49.
برج هانوی، نگارش گرافیکی جایگزین
50.
یک نگارش جایگزین برای
اسکریپت
getopt-simple.sh
51.
نگارشی از مثال
UseGetOpt.sh
به کار رفته
در
پیوست بسطTab
52.
گردش در تمام رنگهای ممکن پسزمینه
53.
طرز کار کد مورس
54.
کدنگاری و کدگشایی Base64
55.
درج متن در یک فایل با استفاده از
sed
56.
رمزنگاری Gronsfeld
57.
تولید کننده شماره Bingo
58.
مبانی بازبینی شده
59.
بررسی زمان اجرای فرمانهای مختلف
60.
آرایههای انجمنی در مقابل آرایههای معمولی ( زمان اجرا)
C-1.
شمارش تعداد کاراکتر
J-1.
اسکریپت تکمیل برای
UseGetOpt.sh
M-1.
نمونه فایل
.bashrc
M-2.
فایل
.bash_profile
N-1.
فایل دستهای VIEWDATA.BAT داس
N-2.
اسکریپت پوسته viewdata.sh
: برگردان فایل VIEWDATA.BAT
T-1.
اسکریپتی که یک جدول ASCII تولید میکند
T-2.
یک اسکریپت دیگر جدول ASCII
T-3.
سومین اسکریپت جدول ASCII، با استفاده از
awk
صفحه اول »
« مقدمه